• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка вчителя-логопеда

Вчителі-логопеди:

Бабенко Олена Борисівна - "спеціаліст І категорії", на посаді вчителя-логопеда з 2011 року
Черненко Олена Леонідівна - "спеціаліст І категорії", на посаді вчителя-логопеда з 2001 року

Час звертатися до логопеда

Якщо вашій дитині важко спілкуватися зі своїми однолітками, і ви помітили, що її мова значно відстає від норми - зверніться за консультацією до логопеда. З'ясуйте, що стало причиною. Можливо, ви дуже мало спілкуєтесь з вашою дитиною, і вона просто не чує розмовної мови. Тоді негайно почніть більше спілкуватися з дитиною, читати казки, вірші, активно займатись малюванням і ліпленням.

Підставою для відвідування логопеда є неправельна вимова звуків.


Що таке норма?

Малюки починають оволодівати мовою з самого народження. Чуючи ласкавий мамин голос, вони вже у 2 - 3 місяці пробують відповісти «гудінням», у 5 - 6 місяців починають лепетати, а у 8-9 місяців вимовляють перші нескладні слова. До кінця першого року життя здорова дитина чітко вимовляє звуки А, О, У, М, Н, П, Б, Д, Т, К. Словниковий запас - 5 - 20 слів. В період з 1,5-2 років дитина починає розмовляти. 3 1-2 років має знати від 100 - 300 слів і будувати нескладні фрази (мама, дай). До 3-х років словниковий запас збільшується в 3 — 4 рази. Малюк знає назви предметів, охоче розповідає де він був і що бачив. Вимовляє всі звуки, крім сонорних (л, р, р') і шиплячих (ш, ж, ч). На 4-ому році життя словниковий запас складає 1500 - 2000 слів. Дитина може переказати казку, описати враження з прогулянки. Не біда, якщо в цьому віці малюк плутає закінчення і ставить неправильно наголос. В кінці 5-го року дитина повинна чітко вимовляти шиплячі і сонорні звуки; підбирати слова на заданий звук, впізнавати на слух звуки в слові.


Фонетико - фонематичний недорозвиток мовлення (ФФНМ)

порушення промовляючої сторони мовлення внаслідок недорозвитку фонематичних процесів.

Причини ФФНМ:

  1. Інтоксикації матері в ІІ половині вагітності;
  2. Порушення кровообігу плоду;
  3. Мозкові крововиливи;
  4. Асфіксія, гіпоксія;
  5. Пологові травми;
  6. Часті інфекційні захворювання;
  7. ММД (мінімальна мозкова дисфункція).

Оновні прояви фонематичних порушень:

  1. Заміна одних звуків іншими, більш простими за артикуляцією (наприклад: "сітка" замість "щітка";
  2. Заміна одних звуків іншими за ефектом оглушення - одзвінчення чи пом'якшення вимови (наприклад: "жапка" замість "шапка", "сосуля" замість "зозуля";
  3. Невикористання добрепромовляючих звуків у зв'язному мовленні (уміючи вимовляти звуки (р,л) чи інші ізольовано, дитина в зв'язному мовленні вимовляє їх змішано);
  4. Пропускання звуків у словах на збігу приголосних (наприклад: "есалатор" замість "екскаватор");
  5. Перестановка складів у словах (наприклад: "ляпідор" замість "помідор");
  6. Труднощі у виконанні звукового аналізу слів тощо.

Корекція:

  1. Розвиток фонематичних процесів:
  • формування фонематичного слуху на немовних та мовних добре промовляючих звуках;
  • формування аналізу, синтезу слів (виділення спільного звука, першого голосного і приголосного звука у слові, останнього приголосного, голосного звука у слові, місце знаходження звука у слові, поділ слів на склади; аналогічна робота з реченнями)

2. Розвиток артикуляційної, дрібної моторики.

3. Виховання правильної вимови звуків.

4. Уточнення лексичного запасу.

5. Виконання порад спеціалістів.

Що повинен вміти майбутній першокласник

Мовна функція є однією з важливих психічних функцій людини. До 6 років в дитини має бути сформована мовна готовність до навчання в школі:

  • малюк повинен уміти правильно і чітко промовляти слова і звуки рідної мови, говорити досить гучно в помірному темпі;
  • дитина повинна володіти звуковим аналізом слова та чітко визначати місце звука в слові;
  • малюк повинен правильно будувати речення різної конструкції, погоджувати слова в роді, числі і відмінку;
  • дитина повинна логічно, послідовно, виразно, досить повно і точно передавати зміст знайомих казок, самостійно складати розповіді за сюжетними картинками;
  • словниковий запас дитини, що вступає до школи повинен складати не менше 2000 слів, причому в ньому мають бути присутні всі основні частини мови: іменники, прикметники, дієслова, числівники, займенники, прийменники, частки, вигуки.

Це найголовніше на що слід звернути увагу. І дуже важливо навчити малюка правильно говорити, терпляче добиватися від нього правильної вимови.

Кiлькiсть переглядiв: 469

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Жовтень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031